ja mam i nie dokucza a 140000km nalatane
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Northeuszczy problem dotyczy również roczników 2011 w górękliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Tichy, tak
btw
w 2012 poprawili napęd pompy olejukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyLUKI, czy to oznacza, że w modelach od 2011 grzebanie przy rozrządzie mija się z celem?
Zamieszczone przez TichyCo było nie tak z tą pompą?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Ze względu na fakt, że zaczął się ostatni rok ubezpieczenia gwarancyjnego w moim Passacie 1.4 TSI zdecydowałem się w ramach gwarancji na wymianę rozrządu (przebieg 60 tys km). Hałasował raz na kilkanaście dni przy uruchomieniu przez 2-3 sekundy. W ramach naprawy wymieniony został łańcuch, napinacz i nastawnik. Rok produkcji passata to maj 2010 i jeden z elementów (chyba nastawnik) był jeszcze ze starym numerem - z przed poprawek. Całość kosztowała (w serwisie VW) 4700 zł.
Komentarz
-
-
Witam, od niedawna jestem posiadaczem O2FL z 2009 roku z CAXA z przebiegiem 142tys km. Od początku moją uwagę zwróciło słynne kilka pierwszych sekund po odpaleniu tego silnika, mam pytanie do użytkowników którzy przerabiali już problem rozrządu czy takie odgłosy jak na załączonym filmiku to już powód do zmartwień czy normalne zachowanie tego silnika po starcie, od razu nadmieniam że olej świeżo po wymianie (Mobil 1 ESP Formula 5W-30) wraz ze wszystkimi filtrami.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem ten dźwięk nie wskazuje na konieczność prac przy rozrządzie.
Miałem "szczęście" napraw rozrządu w dwóch firmowych Octaviach i dźwięk przy odpalaniu po wymianie jest podobny do tego na filmie.
Samochody jeździły głównie krótkie odcinki i naprawy nastąpiły po przejechaniu 40 kkm.
Ponadto zaleceniem serwisowym Skody jest wymiana nastawnika faz rozrządu przy wymianie łańcucha i napinacza w samochodach sprzed 2011 r.
Oto część odpowiedzi serwisu gdy w 2012 roku załatwiałem naprawę rozrządu:
Naprawę, którą trzeba rozpocząć od sprawdzenia nr-u katalogowego wspomnianego przestawiacza wałka rozrządu/Ew. wymianę, a później Ew. sprawdzeniu napinacza łańcucha rozrządu wraz z łańcuchem i zestawem ślizgów.
Istnieją więc dwie możliwości/wartości ww. naprawy
Tańsza (napinacz z zestawem łańcucha, ale pod warunkiem właściwego nr-u katalogowego przestawiacza) – ok. 1700 pln (brutto).
Droższa – przestawiasz (niewłaściwy nr katalogowy przestawiacza) – ok. 1900 pln. (brutto).
Jak widać powyżej Skoda sporo dopłacała do nastawiacza faz rozrządu. Nie wiem jak jest to obecnie.
Komentarz
-
-
witam, byłem w skodzie z zamiarem zrobienie rozrządu, panowie stwierdzili ze łańcuch i napinacz załatwią sprawę, nastawnika nie trzeba wymieniać, cena 1400, auto zostawiłem i za 2h telefon ze jednak nastawnik też trzeba będzie wymienić bo podobno tylko w 1,2 tsi nastawnika nie wymieniają a już w 1,4 trzeba koniecznie bo inaczej za pare tysięcy problem powróci cena 3200 , podziękowałem bo nie stać mnie na taki wydatek. W innym serwisie skody panowie stwierdzili, że dopóki auto klekocze tylko na zimnym to nie musze się spieszyć z wymianą dopiero jak zacznie też na ciepłym to trzeba robić :/ panowie ile w tym prawdy ? dodam, że zdarza się, ze przez tydzień ani razu nie zaklekocze a niekiedy codziennie rano jak zapalam auto.
Komentarz
-
-
ale tu nie ma żadnego rebusa...
wymienia się komplet
od Ciebie zależy kiedy będziesz robić i tylekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
a czy przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać filtr oleju bo w jednym serwisie skody mówią ze trzeba a w drugim ze nie trzeba, tak samo z kołem zębatym po którym się łańcuch porusza ? byłem w kilku serwisach skody, cena ze wszystkimi upustami jakie mogli mi dać to średnio 3600 ale części jest trochę więcej do wymiany niż te który pojawiają się na forum, auto mam z 2010 roku więc gwarancji nie ma i musze z własnej kieszeni wybulić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez joe_simpsona czy przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać filtr oleju bo w jednym serwisie skody mówią ze trzeba a w drugim ze nie trzeba, tak samo z kołem zębatym po którym się łańcuch porusza ? byłem w kilku serwisach skody, cena ze wszystkimi upustami jakie mogli mi dać to średnio 3600 ale części jest trochę więcej do wymiany niż te który pojawiają się na forum, auto mam z 2010 roku więc gwarancji nie ma i musze z własnej kieszeni wybulić
Cena była wtedy o parę setek niższa.
Sam warsztat - polecam.
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez joe_simpsona czy przy wymianie rozrządu trzeba wymieniać filtr oleju bo w jednym serwisie skody mówią ze trzeba a w drugim ze nie trzeba,
Zamieszczone przez joe_simpsontak samo z kołem zębatym po którym się łańcuch porusza ?
Zamieszczone przez joe_simpsonauto mam z 2010 rokukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Znalezione na forum nissana http://forum.nissanklub.pl/index.php...shqaia/page-40
[shadow=yellow:cffafc31ce]"ranger
06 lis 2014
Trzeba jasno powiedzieć co powoduje, że łańcuch rozrządu się rozciąga. Otóż nie ma tu znaczenia "smarowanie" łańcucha. Myślenie, że lepki olej lepiej smaruje łańcuch jest błędne, choć coś w tym jest, tyle tylko, że nie w tym rzecz. Łańcuch rozciąga się na wskutek jego złego napinania. Mogą nastapić dwie sytuacje:
Łańcuch za słabo napięty - pod wpływem obciążeń, luźny łańcuch "napina się" na kole zębatym w jednym obszarze - "ciągnięcia" przez koło zębate, co powoduje, że przy dłuższym stanie rzeczy, rozciąga się.
Łańcuch za mocno napięty - nie wymaga komentarza.
Jakie to ma przełożenie na oleje ? Olej bardziej lepki, wolniej przepływa przez napinacz hydrauliczny, co powiduje, że działa mniejszą siłą hydrodynamiczną na napinacz, co z kolei przekłada się na słabsze napięcie łańcucha.
Olej mniej lepki przepływa szybciej przez napinacz hydrauliczny i przez co jego oddziaływanie hydrodynamiczne na napinacz jest większe. Efektem jest większe napięcie łańcucha.
Upraszczajać wywód, olej 0W za bardzo napina łańcuch a olej W50 czy W60 za słabo. Ktoś powie - zaraz, ale to uproszczenie, bo 0W to liczba zimowa a W50 to letnia, to pomieszanie z poplątaniem. No tak się akurat składa, że olej żeby mieć parametr 0W, to musi być mniej lepki od 5W czy 10W bez względu na liczbę letnią.
Olej 0W działa niszczycielsko na łańcuch przez cały czas - od startu silnika - zimą i latem. Jego destrukcyjne działanie na łańcuch jest znacznie szybsze niż w przypadku W50 czy W60. Tam najgorzej jest przy rozruchu i wtedy gdy olej jest zimny. Po rozgrzaniu oleju, rożnica w napięciu już nie jest tak duża jak w przypadku W30 czy W40. Dlatego 0W zabija łańcuch po 40-60 tys. km a W50 po 100 tys.
Dawniej oleje 5W30 faktycznie były mniej "odporne". Nie dziwi więc, że w naszym klimacie ASO zalecały przejście na np. na oleje 10W. Dziś to zupełnie inna bajka. Odporność temeraturowa olejów 5W30 praktycznie nie różni się od 5W40.
Silniki benzynowe Nissana są dostosowane do olejów 5W30. Napięcie łańcucha jest przy tej lepkości oleju optymalne. Każdy robi jak uważa.
I pamiętajcie - temeratury zewnętrzne to trochę mit. Prawidłowo działajacy silnik bez względu na temperaturę otocznia działa w tej samej temperaturze. Nie ma znaczenia, czy jest -20 czy + 40. Układ chłodzenia silnika zapewnia pracę w stałej temperaturze. Różncia jest tylko w czasie dojścia do niej. Zimą wolniej, latem szybciutko. Samochody wysilone, doładowane, chłodzone powietrzem, mają silniki pracujące w wyższych temeparutach. Dlatego często wymagają olejów o większej odporności temperaturowej. Lanie takich olejów do silników nie wymagajacych takiego parametru to nadgorliwość. Często szkodliwa - niestety...
Doświadczenia jakie swojego czasu opisali koledzy z klubów rosyjskich, potwierdzają tą tezę."[/shadow:cffafc31ce]
Co o tym sądzicie?
Czy w przypadku konieczności wymiany rozrządu zaistniała jakaś zależność związana z parametrami oleju używanego w 1.4 tsi? np. używany był olej 0w30, 0w40, 5w40
Komentarz
-
-
Juz raz pisalem. Znam przypadek golfa VI 1.2 TSI, ktorego lancuch nie wytrzymal nawet 17 tys. km. Jezdzil na 5w-30. Nie wierze w ten wywod. Oznaczaloby to, ze taki olej 0w-X tak pieronsko naciska na ten lancuch, ze ten prawie piszczy. Napinacz poza tym ma chyba jakies ograniczenie jesli chodzi o wysuwanie?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Nie dawalo mi to spokoju wiec sprawdzilem lepkosci dwoch popularnych smarowideł: Mobil 1 0w-40 oraz Castrol Edge 5w-30 w 40 i 100 st. C. Dodalem takze ten, na ktorym jezdze Fuchs 0w-30.
Kod:Wyniki w mm^2/s : Mobil 1 Castrol Fuchs 0w-30 w temp. 40 st. C 75 70 67,6 w temp. 100 st. C 13,5 12 12,1
I czy przypadkiem nie bylo juz napisane, ze szwankujace lancuchy to skutek zbyt liberalnych norm/tolerancji przyjetych podczas ich produkcji oraz niewystarczającej kontroli jakosci?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez uli07Juz raz pisalem. Znam przypadek golfa VI 1.2 TSI, ktorego lancuch nie wytrzymal nawet 17 tys. km. Jezdzil na 5w-30. Nie wierze w ten wywod. Oznaczaloby to, ze taki olej 0w-X tak pieronsko naciska na ten lancuch, ze ten prawie piszczy. Napinacz poza tym ma chyba jakies ograniczenie jesli chodzi o wysuwanie?
Ja ciągle się zastanawiam nad tym, że u części użytkowników tego silnika problem występuje już po stosunkowo niewielkim przebiegu, a inni mają przebieg wielokrotnie większy i nie narzekają na niewłaściwą pracę rozrządu. Kiedyś już proponowałem żeby zrobić zestawienie statystyczne łączące występowanie/niewystępowanie problemu z rodzajem oleju, przebiegiem, braniem/niebraniem oleju itp. ale nie było większego odzewu.
Zamieszczone przez iFiMiałem napisać to samo co uli07... Zapewne większość osób (choćby auta z leasingu) jeżdżą na tym co im ASO leje, a ASO leje 5W30 i tyle.
Komentarz
-
Komentarz